آخرین اخبار
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
بازدید:۳۲۱
صد آنلاین | دولت آلمان قصد دارد محدودیت‌های تحقیقات نظامی را رفع کند و به دنبال افزایش همکاری دانشگاه‌ها، ارتش فدرال و صنعت تسلیحات است. هم‌اکنون ۶۰ دانشگاه آلمانی متعهد به تحقیقات غیرنظامی هستند.
کد خبر : ۸۳۵۰۳

به گزارش صد آنلاین ، دانشگاه‌های آلمان قرار است همکاری خود را با ارتش افزایش دهند. در این راستا، دولت به دنبال رفع محدودیت‌های تحقیقات نظامی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

بتینا استارک واتزینگر وزیر آموزش و تحقیقات آلمان دنبال افزایش همکاری‌ دانشگاه‌ها، ارتش فدرال و صنایع تسلیحاتی است. حتی یکی از ایالت‌های این کشور پیش‌نویسی قانونی با هدف رفع محدودیت‌ها تهیه کرده است. بر اساس محدودیت‌های پیشین موسسات علمی فقط باید به تحقیقات غیرنظامی بپردازند.

بوریس پیستوریوس وزیردفاع فدرال نوامبر گذشته اعلام کرده بود که آلمان باید برای جنگ آماده شود. واتزینگر هم خواستار بررسی مجدد تحقیقات غیرنظامی و نظامی در آلمان شده است.

آموزش دفاع به کودکان توسط افسران ارتش

وزارت آموزش و تحقیقات فدرال (BMBF) اقدامات دیگری شامل فرستادن افسران کمکی ارتش فدرال به کلاس‌های درس برای آموزش کودکان در مورد دفاع و تمرینات دفاع مدنی در مهدکودک انجام داده است. این وزارتخانه همچنین در نظر دارد مشوق‌های مالی ویژه‌ای هم برای همکاری‌های تحقیقاتی غیرنظامی و نظامی ایجاد کند.

دانشگاه‌های آلمان بر اساس قانون مدنی این کشور متعهد به انجام تحقیقات غیرنظامی هستند. بندهای مدنی قانون آلمان از جمله اقداماتی است که پس از جنگ جهانی دوم توسط متفقین به این کشور تحمیل شد تا تحقیقات نظامی را از دانشگاه‌های آلمان دور نگه دارد.

هم‌اکنون حدود ۶۰ دانشگاه آلمانی متعهد به تحقیقات غیرنظامی هستند؛ اما دیگر موسسات برای کسب بودجه مجبور شده‌اند برای اهداف نظامی تحقیق کنند. دولت در تلاش است که جداسازی تحقیقات غیرنظامی و نظامی تصریح شده در قانون را به کمک الزام همکاری دانشگاه و ارتش فدرال جایگزین کند.

ادوارد میزول سخنگوی وزارت آموزش عالی و تحقیقات در این زمینه گفت: اجبار دانشگاه‌ها به انجام تحقیقات نظامی نقض آزادی دانشگاه و در تضاد با الزام صلح قانون اساسی است.

4561/ب

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها