۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
بازدید:۲۲۱۴۴
صد انلاین | خوزستان بهشت بهار ایران منطقه‌ای با تنوع آثار باستانی بالا، آب و هوای متفاوت و جا‌های دیدنی است که بی شک بخشی از قلب شما را بی هیچ تلاشی می‌رباید و تا همیشه گوشه‌ای دنج در آن پیدا می‌کند و می‌ماند که می‌ماند. بهشت گمشده خوزستان روستای شیوند، به دلیل مسیر جالب رسیدن به این روستا، جایی فراتر از این زیبایی‌ها را در ذهن شما ثبت می‌کند
کد خبر : ۸۴۵۹۲

به گزارش صد آنلاین ، خوزستان بهشت بهار ایران منطقه‌ای با تنوع آثار باستانی بالا، آب و هوای متفاوت و جا‌های دیدنی است که بی شک بخشی از قلب شما را بی هیچ تلاشی می‌رباید و تا همیشه گوشه‌ای دنج در آن پیدا می‌کند و می‌ماند که می‌ماند. بهشت گمشده خوزستان روستای شیوند، به دلیل مسیر جالب رسیدن به این روستا، جایی فراتر از این زیبایی‌ها را در ذهن شما ثبت می‌کند

 

 

 

 

 

بهشت گمشده خوزستان | روستای شیوند کجاست؟
روستای تفریحی شیوند در استان خوزستان، روستایی است که از نظر موقعیت مکانی از یک طرف توسط کوه‌های سر برافراشته و پر شکوه و عظمت زاگرس و از طرف دیگر با رودخانه کارون، قلب تپنده اهواز و خوزستان و سد‌های مشرف بر این رودخانه به خصوص سد کارون ۳ احاطه شده است. همین موضوع باعث شده است تا راه رسیدن به این روستا از طریق قایق موتوری یا کرجی که به آن بارج هم گفته می‌شود میسر شود. برای رسیدن به روستای گردشگری شیوند می‌توانید از دو بارج رکعت و شهپیر که در دو اسکله به فاصله نیم ساعت از همدیگر واقع شده اند استفاده کنید.

بارج رکعت تنها در ساعت‌های خاصی از روز فعالیت دارد و به دلیل گنجایش کمی که دارد، ظرفیت آن زود تکمیل می‌شود. به همین دلیل باید بتوانید در ساعات حرکت آنجا حضور داشته باشید تا بتوانید از بارج رکعت استفاده کنید. بارج شهپیر که در اسکله دیگری واقع شده است و فاصله آن تا بارج رکعت نیم ساعت است، فاصله کوتاه تری تا روستا دارد و در مسیر می‌توانید از امامزاده شاهزاده شاهپور دیدن کنید تا به روستا برسید. بارج شهپیر به دلیل مسیر پر از چاله و دست انداز برای ماشین‌های سواری که کف ماشین پایین است توصیه نمی‌شود.

البته، این موضوع را در نظر بگیرید که اگر بخواهید از بارج استفاده کنید، حدودا زمانی به اندازه یک ساعت و سی دقیقه لازم است تا به روستا برسید. در حالی که، قایق موتوری‌ها همین مسیر را در عرض نیم ساعت طی می‌کنند. در داخل روستا نیز می‌توانید در کنار پیاده روی و لذت بردن از طبیعت روستا با کرایه کردن وسایل نقلیه به گشت و گذار در داخل روستا بپردازید.

روستای شیوند کجاست؟
محل روستای شیوند در منطقه حفاظت شده منگشت و شالو در شمال شهرستان ایذه قرار گرفته است که خود از سه روستای نوشیوند، پشت آسیاب و شیوند تشکیل شده است. این روستا به دلیل بکر بودن محیط، هر ساله افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. فاصله روستای شیوند تا ایذه ۶۷ کیلومتر است و این فاصله ۲ ساعت و ۴۴ دقیقه زمان می‌برد. جمعیت روستای شیوند حدودا به ۵۰۰۰ نفر می‌رسد که اغلب اهالی روستا را اهالی ایل بختیاری غیور تشکیل می‌دهد. مسیر روستای شیوند به شرح زیر است.

آدرس بهشت گمشده خوزستان روستای شیوند: ۳۰ کیلومتری استان خوزستان، شهرستان ایذه، جاده ایذه-دهدز، مسیر انحرافی که اندکی بعد از سد کارون ۳ قرار گرفته است، شما را به ساحل دریاچه می‌رساند که بعد از آن باید با بارج یا قایق موتوری به روستا دسترسی پیدا کنید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها