آخرین اخبار
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
بازدید:۱۲۸۸
آیت الله «عاملی» اردبیل گفت: مرجعیت علمی امام صادق (ع) در حساس ترین مقطع مکتب اسلام را از خطر انحراف و کج روی ها حفظ کرد تا یک انفجار علمی در این مقطع رخ دهد.
کد خبر : ۸۴۴۷۷
آیت الله «سیدحسن عاملی»نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شامگاه روز گذشته (شنبه) در یادواره شهدای شهرستان نیر با تسلیت یوم شهادت صادق آل محمد (ص) اظهار داشت: آن حضرت با احیای فقه جعفری و تربیت ۴ هزار نفر شاگرد توانست اسلام را از جریان انحرافی نجات داده و شبهات را تا حد زیادی رفع کند.
 
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از نبی مکرم اسلام دو شوک عظیم جامعه اسلامی را متحول کرد که اولی قیام امام حسین (ع) و دومی نیز تحول علمی عصر امام باقر و امام صادق (ع) بود که به معنای واقعی به احیای اسلام ناب کمک کرد.
 
 
امام جمعه اردبیل ادامه داد: آن حضرت با مرجعیت علمی توانست احکام الهی را بیان کند تا کار ناتمام عصر نبوت و امامت به نقطه اکمال رسیده و این اندیشه آرمانی از همه کج روی‌ها در امان بماند.
 
 
آیت الله عاملی بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز تداوم همین مکتب و انتقال آموزه‌های دینی است که در آن مجاهدان بسیاری نظیر آیت الله مطهری کوشیده اند تااین حرکت عظیم را از هرگونه انحراف و انحطاط در امان نگهدارند.
 
 
وی تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) در مسیر عدالت محوری گام برداشته و توانسته اند جامعه اسلامی را در مسیر پایبندی به اعتقادات ثابت قدم نگهدارد.
 
 
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری یاد و خاطره شهدای هش سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: اقتدار واقعی امروز ایران اسلامی را مرهون شهدایی هستیم که بی ادعا در دفاع از تمامیت این کشور اعم از استقلال و باور‌های دینی تلاشی مجاهدانه کرده اند.
 
 
در این مراسم مداحی و سوگواری شده و شرکت کنندگان یاد و خاطره شهدای والامقام نیر را گرامی داشتند.
 
 
انتهای پیام/331112ش
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها