۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
با جزیره تریستان دا کونا، دورترین نقطه مسکونی در جهان آشنا شوید
بازدید:۱۳۴۸
صد آنلاین | نخستین علامت های سکونت و زندگی در جزیره تریستان دا کونا به نزدیک سال 1643 و به وسیله خدمه و دریانوردان هلندی بر می گردد.
کد خبر : ۸۴۱۸۱

به گزارش صد آنلاین ، جزیره تریستان دا کونا در جنوب اقیانوس اطلس با ۲۷۲ نفر جمعیت دورترین نقطه مسکونی در دنیا است. ساکنان این جزیره تنها از ۸ نام فامیل استفاده میکنند. این جزیره در دهه ۱۸۰۰ میلادی به مستعمرات انگلیس اضافه شده است. ساکنان این جزیره دارای کد پستی بریتانیا هستند. این جزیره کوچک فاقد فرودگاه است و در صورتی که تصمیم گرفتید به آنجا سفر کنید، باید بدانید که نزدیکترین خشکی با آن ۲۰۰۰ مایل مساوی ۳۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

 

با جزیره تریستان دا کونا، دورترین نقطه مسکونی در جهان آشنا شوید

 

 



جزیره تریستان دا کونا کجاست؟
تریستان دا کونا که به اختصار تریستان نامیده میشود اسم گروهی از جزایر آتشفشانی و هم نام جزیره اصلی و مهم این مجموعه است. تریستان دا کونا دورترین مجمع الجزایر مسکونی در دنیا است و با ساحل کیپ تاون در آفریقای جنوبی ۲۴۳۲ کیلومتر، با جزیره سنت هلن ۲۱۶۱ کیلومتر و با ساحل جزایر فالکلند ۳۴۸۶ کیلومتر فاصله دارد. جزیره تریستان تنها ۱۱۱ کیلومتر قطر و ۹۸ کیلومتر مربع مساحت دارد.

چگونگی کشف شدن جزیره تریستان
مجمع الجزایر تریستان دا کونا در سال ۱۵۰۶ به وسیله دریانورد پرتغالی به اسم تریستائو دا کونا کشف شد و به همین علت هم نام جزیره اصلی به نام وی نامگذاری شد. نخستین علامت‌های سکونت و زندگی در این جزیره به نزدیک سال ۱۶۴۳ و به وسیله خدمه و دریانوردان هلندی بر می‌گردد. جزیره تریستان دا کونا در مسیر کشتی‌هایی بود که از اروپا به اقیانوس هند میرفتند و در نتیجه این جزیره دور افتاده یک دفعه مورد توجه همه قرار گرفت. کمپانی هلندی هند شرقی سریع دو هیئت به این جزیره فرستاد.
بعد از آن انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها هم این کار را ادامه دادند. در سال‌های ۱۷۹۰- ۹۱ گروهی از دریانوردان انگلیسی در این جزیره زندگی می‌کردند و به شکار فوک دریایی سرگرم بودند. شمار کمی از آمریکایی‌ها هم در سال ۱۸۱۰ در جزیره تریستان دا کونا ساکن شدند و به شکار نهنگ پرداختند. در زمان جنگ علیه بریتانیا، آمریکایی‌ها از این جزیره بعنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کردند.

زمانی که گردان نظامی جزیره تریستان دا کونا را ترک کرد یک سرجوخه و خانواده اش هم چنان در جزیره باقی ماندند. کم کم جمعیت گوناگون که از نژاد‌ها و قومیت‌های گوناگون بودند در این جزیره رشد کردند و جمعیت ساکن در دورترین نقطه مسکونی در دنیا را بوجود آوردند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها