آخرین اخبار
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
بازدید:۱۴۰
«خیاط» از رایزنی و پیگیری برای میهمانی از شهدای گمنام در روستا‌های «بغداده» و «بسطاق» خبر داد.
کد خبر : ۸۳۹۲۷

 «حسین خیاط» سرپرست فرمانداری سرایان امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان سرایان با حضور سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس تمام کشور‌های دنیا به کمک رژیم بعثی آمدند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند، اما موفق نشدند و ناکام ماندند.

 

 


وی اعتماد به نفس را یکی از درس‌های مهم دفاع مقدس ذکر کرد و بیان داشت: دفاع مقدس علاوه بر استقلال و آزادی، اعتماد به نفسی در ملت ایجاد کرد تا بتوانند در مقابل قدرت‌های بزرگ بایستند و سرنوشت کشور را خود به‌دست گیرند.

سرپرست فرمانداری سرایان ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا را از مهم‌ترین وظایف اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ذکر و تأکید کرد: برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت باید به‌صورت گمنام کار کرد، چون گام برداشتن در مسیر شهدا شامل لطف و عنایت خودشان خواهد بود.

خیاط عنوان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که رزمندگان اسلام با وحدت و همدلی همه نیرو‌های مسلح کشور به ویژه بسیجیان جان برکف نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور در اشغال دشمن باشد که این بزرگترین افتخار برای ملت ولایی ایران است.

وی از رایزنی و پیگیری برای میهمانی از شهدای گمنام در روستا‌های «بغداده» و «بسطاق» خبر داد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس را گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر نامیدند لذا پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت از مصادیق این گنجینه پر ارزش هستند که باید در راستای ترویج و نشر دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از این گنجینه‌ها بهره‌مند شویم.

«مقدس‌فر» مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سرایان نیز گفت: استقامت و پایداری رزمندگان و شهدا درهشت سال دفاع مقدس موجب انجام بسیار خوب عملیات «وعده صادق» در زمان حال شد.

وی ثبت خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده را گامی بلند در فرهنگ‌سازی روحیه ایستادگی و مقاومت و ترویج روحیه همدلی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در طول سال به روش‌های مختلف به نسل جوان منتقل شود.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها