۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
بازدید:۱۷۷۱
صد آنلاین | استان کردستان که یکی از استان‌های غربی کشورمان به شمار می‌رود، در دامنه رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. سروآباد، سنندج، دهگلان، سقز، دیواندره، مریوان، بیجار، بانه، کامیاران و قروه، از شهرستان‌های کردستان به شمار می‌روند. کردستان به عنوان یکی از زیباترین استان‌های ایران شناخته می‌شود.
کد خبر : ۷۹۳۵۴

به گزارش صد آنلاین ، استان کردستان که یکی از استان‌های غربی کشورمان به شمار می‌رود، در دامنه رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

سروآباد، سنندج، دهگلان، سقز، دیواندره، مریوان، بیجار، بانه، کامیاران و قروه، از شهرستان‌های کردستان به شمار می‌روند. کردستان به عنوان یکی از زیباترین استان‌های ایران شناخته می‌شود.
از طرفی اعتقادات و آداب و رسوم مردم عزیز کردستان زبانزد همه مردم است از طرف دیگر، وجود جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های این استان بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. همان‌طور که گفته شد استان کردستان یکی از استان‌های ایران در بخش غربی کشور بوده و شهر سنندج به عنوان مرکز آن انتخاب شده است. استان کردستان با قرار گیری در دامنه‌ها و دشت‌های متراکم رشته کوه‌های زاگرس میانی، از شمال به استان‌های آذربایجان غربی و زنجان، از سمت شرق به همدان و زنجان، از طرف جنوب به کرمانشاه و از بخش غربی به اقلیم کردستان و کشور عراق محدود شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استان کردستان با کشور عراق حدود ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها