۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
بازدید:۲۵۰۹
صد آنلاین | کوه‌ها با صلابت و استوار هستند و در فصل بهار به برکت برف‌های زمستان و بارش‌های بهاری سیمایی رنگارنگ به‌خود می‌گیرند و رویش‌گاه گل‌های وحشی می‌شوند. مخمل کوه در مجاورت شهر خرم‌آباد، به جهت طبیعت کم‌نظیر، امکانات رفاهی مطلوب، آب‌وهوای ییلاقی و زیبایی‌های مسحور‌کننده بیشتر ایام سال میزبان طبیعت‌گردان و کوه‌نوردان است. این منطقه کوهستانی از جا‌های دیدنی لرستان به شمار می‌رود.
کد خبر : ۶۸۳۰۶

به گزارش صد آنلاین ، کوه‌ها با صلابت و استوار هستند و در فصل بهار به برکت برف‌های زمستان و بارش‌های بهاری سیمایی رنگارنگ به‌خود می‌گیرند و رویش‌گاه گل‌های وحشی می‌شوند. مخمل کوه در مجاورت شهر خرم‌آباد، به جهت طبیعت کم‌نظیر، امکانات رفاهی مطلوب، آب‌وهوای ییلاقی و زیبایی‌های مسحور‌کننده بیشتر ایام سال میزبان طبیعت‌گردان و کوه‌نوردان است. این منطقه کوهستانی از جا‌های دیدنی لرستان به شمار می‌رود.

 

 

 


مخمل کوه خرم آباد

 

 

 


لرستان سرزمین قله‌های سربه‌فلک‌کشیده، چشمه‌های جوشان و آبشار‌های بلند است. مخمل کوه در استان لرستان، شمال شهر خرم آباد واقع شده است و با ظاهر جذاب و چشم‌نواز بخشی از دره تاریخی خایدآلو را تشکیل می‌دهد. جاده خرم آباد به الشتر از دل مخمل کوه می‌گذرد.

مخمل کوه لرستان در فاصله حدودی ۶۰ کیلومتری فرودگاه خرم آباد، ۱۸ کیلومتری ترمینال مسافربری خرم آباد و ۲۰ کیلومتری مرکز شهر خرم آباد قرار دارد. ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و امکانات مناسب این منطقه کوهستانی را به مقصدی جذاب برای پیک‌نیک‌های خانوادگی و دوستانه و سفر‌های یک یا چند‌روزه تبدیل کرده است.

مسیر دسترسی به مخمل کوه
آدرس: استان لرستان، شمال خرم آباد، کیلومتر ۱۵ جاده خرم آباد به الشتر

برای دسترسی به مخمل‌کوه از شهر خرم آباد، باید از طریق بلوار ولایت یا بلوار زند خود را به حاشیه شمالی شهر برسانید؛ سپس در جاده خرم آباد به الشتر ۳۵ کیلومتر به مسیر خود ادامه دهید. قبل از روستای بهرام جود با استفاده از دوربرگردان وارد خروجی جاده قلعه سنگی شوید. خروجی مخمل کوه دست راست این جاده با استفاده از تابلو‌های راهنما مشخص شده است. بلوار زیبا کنار و سپس جاده جانبازان (درحاشیه شمال غربی شهر خرم آباد) مسیر دسترسی دیگر به پارک جنگلی مخمل کوه است. مسیر رسیدن به کوه از میان این پارک جنگلی می‌گذرد و یکی از بهترین مسیر‌های طبیعت گردی ایران را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها